„A volt Balatonfüredi Hajógyár, területe, kikötője, vasbetonvázas épületei” változatai közötti eltérés
A Helyismeret wikiből
(Új oldal, tartalma: „Richard Young angol hajóépítő 1881-ben a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás…”) |
|||
(6 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
− | |||
+ | [[Image:Kaldy.jpg|300px|thumb|right|'''1941 A Káldy-féle középső csarnok''']] | ||
+ | [[Image:Hajogyar2.jpg|300px|thumb|right|'''Épül a BHRT új Hajóépítő Üzeme''']] | ||
+ | |||
+ | [[Young Richárd|Richard Young]] angol hajóépítő 1881-ben, a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett, az un. Eötvös-tanya helyén, az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | ==Forrás== | ||
+ | |||
+ | *Wágner Imre: A Balatonfüredi Hajógyár története 1881-1996 | ||
+ | |||
+ | ==Képek forrása== | ||
+ | |||
+ | *Magyar Hajózási Statisztikai Kézikönyv,1945-1968 | ||
+ | *Vízi Sport c. újság 1942/2. sz. | ||
{{Indoklás | {{Indoklás | ||
|település=Balatonfüred | |település=Balatonfüred | ||
− | |határozat= | + | |határozat=13/2014.(XI.18.) |
|címer=Cimer-bfured.png | |címer=Cimer-bfured.png | ||
|igazítás=left | |igazítás=left | ||
|méret=70 | |méret=70 | ||
− | |indoklás= | + | |indoklás=115 év alatt a több tulajdon- és névváltozáson átment Balatonfüredi Hajógyár teremtette meg a hazai vitorlás hajók gyártásának az alapját, és szerzett nemzetközi hírnevet Magyarországnak, Balatonfürednek. |
}} | }} | ||
− | |||
− | |||
− | [[Category:Balatonfüred]][[Category: | + | [[Category:Balatonfüred]][[Category:Ipari és épített megoldások]][[Category:Balatonfüredi értéktár]] |
A lap jelenlegi, 2022. október 25., 15:07-kori változata
Richard Young angol hajóépítő 1881-ben, a jelenlegi Balatonfüredi Yacht Club területén fektette le a balatonfüredi hajógyártás alapját. Kezdetben a vitorlás és motoros hajók fából készültek. A kor előrehaladtával a vasból készült hajók gyártása megkívánta egy új üzem építését, amelyhez új terület is kellett. Egy nyertes tervpályázat alapján épült meg 1939-41 között a Tihany felé vezető út mellett, az un. Eötvös-tanya helyén, az új gyár. A vasbeton vázas csarnokkal, sólyával, sólyatérrel, kikötővel rendelkező üzemben kb. 230 ember kezdett el dolgozni. Az üzem épületeit Káldy Ferenc balatonarácsi építészvállalkozó tervezte és kivitelezte.
Forrás
- Wágner Imre: A Balatonfüredi Hajógyár története 1881-1996
Képek forrása
- Magyar Hajózási Statisztikai Kézikönyv,1945-1968
- Vízi Sport c. újság 1942/2. sz.
"115 év alatt a több tulajdon- és névváltozáson átment Balatonfüredi Hajógyár teremtette meg a hazai vitorlás hajók gyártásának az alapját, és szerzett nemzetközi hírnevet Magyarországnak, Balatonfürednek."
A Balatonfüred Értéktárba bekerült az Értéktár Bizottság 13/2014.(XI.18.) határozata alapján |